Grundlag 1. Sikrede bygninger skal til enhver tid overholde de danske bygningsregler, ligesom bygningerne skal fremstå vel vedligeholdte. I tilfælde af manglende vedligeholdelse af bygninger, og en deraf følgende risiko for skadedyrs indtrængen, er Odi Skadedyrsbekæmpelse kun forpligtet til at foretage bekæmpelse i det omfang, som det ville være tilfældet, hvis bygningerne var vedligeholdte. Kunden er pligtig at betale eventuelle ekstra omkostninger, som følge af sådan manglende vedligeholdelse. 2. Odi Skadedyrsbekæmpelse udfører arbejdet på hverdage i tidsrummet 07.00-17.00. Skadedyrsbekæmpelse, uden for dette tidsrum, faktureres særskilt, således, at der betales et tillæg for aften- og weekendarbejde. Rækkevidde af aftalen 3. Serviceaftalen dækker de områder, hvor udstyr er stillet op, jf. oversigt 4. Ved indgåelse af serviceaftalen, er kunden forpligtet til at oplyse Odi Skadedyrsbekæmpelse om alle relevante forhold. Viser de faktiske forhold sig at være uoverensstemmende med forholdene ved serviceaftalens indgåelse, vil Odi Skadedyrsbekæmpelse kunne fakturere op til det beregnede honorar, svarende til det ekstra arbejde samt for ekstra udstyr, der i denne forbindelse findes nødvendigt. 5. Odi Skadedyrsbekæmpelse yder rådgivning om hvilket udstyr, der bør opstilles på virksomheden, for at en bekæmpelse eller sikringsaftale, under normale omstændigheder, kan anses som værende tilstrækkelig. I det omfang, kunden ønsker en anden løsning end den af Odi Skadedyrsbekæmpelse anbefalede, fralægger Odi Skadedyrsbekæmpelse sig ansvaret herfor. Kunden betaler selv timeprisen for eventuelle ændringer i oversigtstegningen over det opstillede udstyr, der måtte være en følge af kundens fravigende ønsker. 6. Ved opstilling af yderligere sikringsmateriel, der måtte ske efter serviceaftalens indgåelse, faktureres dette særskilt. 7. Er der i serviceaftalen indskrevet mulighed for at tilkalde Odi Skadedyrsbekæmpelse , udover hvad der fremgår af aftalen, vedrørende rutinebesøgene, betragtes disse som værende en ikke fuldstændig gennemgang af sikringen, men en behandling i det af serviceaftalen omfattede område . Ved udkald, vil der blive faktureret for tids- og materialeforbrug, men ikke for kørsel. I det omfang, det pågældende område eller de pågældende skadedyr ikke er omfattet af serviceaftalen, vil udkaldet blive faktureret i henhold til Odi Skadedyrsbekæmpelses gældende prisliste. Vederlag og afgifter 8. Til det aftalte vederlag lægges moms. Ligeledes vil den til enhver tid gældende miljøafgift blive tillagt. Betalingsbetingelser fremgår af fremsendte fakturaer. Honoraret reguleres én gang årligt, svarende til det tidspunkt på året, hvor aftalen er indgået. Dette sker i forhold til ændring i nettoprisindekset baseret på en 12 måneders periode, hvorved det er nettopristallet for den måned, der går forud for måneden for reguleringen, der vil være grundlaget for denne. Desuden kan Odi Skadedyrsbekæmpelse ændre servicevederlaget med en varsel på 2 måneder i tilfælde af nye offentlige krav, så som pålæggelse af yderligere skatter og afgifter. Miljøomkostninger Miljøomkostninger vil blive opkrævet af Odi Skadedyrsbekæmpelse, og dækker godkendelser af produkter registreret hos bl.a. Miljøstyrelsen. Godkendelserne har en fast afgift pr. registreret etiket pr. år, og opkræves af Miljøstyrelsen primo hvert år. Til dækning af bortskaffelse af emballage, rengøringsmidler m.m., betales der kemikalieafgifter. Der foretages kontrolbesøg fra forskellige myndigheder, herunder Beredskabsstyrelsen, politiet, Arbejdstilsynet, kommunen og amtet. Disse kontrolbesøg kan bestå i en beredskabs-brandsynsrapport, risikoinspektioner samt tilsynsbesøg. De pågældende myndigheder fakturerer selv dig som kunde herfor. Opsigelse 9. Der starter en uopsigelighedsperiode på tidspunktet, hvor den 1. ydelse skal leveres, ifølge den indgåede kontrakt. I følgende situationer kan Odi Skadedyrsbekæmpelse ophæve aftalen: – Hvor kunden ikke rettidigt betaler et skyldigt beløb – Hvor kunden standser sine betalinger, kommer under konkursbehandling eller træder i likvidation – Hvor der hos kunden indtræder omstændigheder, der giver anledning til at formode, at kunden vil være ude af stand til at opfylde sine løbende betalingsforpligtelser til forfaldstiden Ved ophævelse fra Odi Skadedyrsbekæmpelses side som følge af én af ovenstående situationer, kan Odi Skadedyrsbekæmpelse kræve erstatning. Erstatningen opgøres, hvis ikke der foreligger yderligere dokumenteret tab, til ¾ af summen af endnu ikke forfaldne beløb, som i henhold til aftalen ville forfalde frem til det tidspunkt, hvor kunden tidligst kan opsige aftalen. Ved udeblivelse af betalinger, vil Odi Skadedyrsbekæmpelses serviceydelser blive indstillet, indtil tilgodehavendet er betalt. Ejerskifte/ophør Ved meddelelse af ejerskifte, ophør eller lignende, anses aftalen som værende opsagt. Dette medmindre en eventuel ny ejer ønsker at indtræde i serviceaftalen med overtagelse af de dertilhørende rettigheder og forpligtelser. I tilfælde af, at en ny ejer ikke ønsker dette, forpligter den nuværende ejer sig til indbetaling af servicehonorar indtil serviceaftalens udløb. Foreligger der salg, fraflytning eller ophør af virksomheden, vil serviceaftalen være at betragte som ophørt fra det tidspunkt, hvor virksomheden ophører sit virke på adressen, hvor virksomheden er registreret, da aftalen med Odi Skadedyrsbekæmpelse blev indgået. Levering 10. Leveringstiden er som udgangspunkt den med kunden aftalte. Det bemærkes, at et aftalt antal årlige eftersyn ikke nødvendigvis vil blive foretaget jævnt hen over året, men bl.a. kan afhænge af skadedyrenes cyklus i forhold til årstiderne. Odi Skadedyrsbekæmpelse træffer afgørelse om tidspunkterne for eftersyn. Ansvarsbegrænsning 11. Det skal oplyses, at indtrængen af skadedyr er et udefra kommende problem, som Odi Skadedyrsbekæmpelse ikke kan gøres ansvarlig for. Ligeledes skal anføres, at Odi Skadedyrsbekæmpelse ikke er ansvarlig for de skader eller følgeskader, som er forårsaget af skadedyrs indtrængen. 12. Ved kundens rejsning af krav mod Odi Skadedyrsbekæmpelse, som følge af manglende opfyldelse af aftalen, er Odi Skadedyrsbekæmpelses ansvar begrænset til at dække op til 1 års ydelse fra Odi Skadedyrsbekæmpelse. Ved forsinkelse eller mangler ved Odi Skadedyrsbekæmpelses ydelse dækkes ikke driftstab, tab af avance eller øvrige indirekte tab, herunder tab som følge af kundens retsforhold over for tredjemand. 13. Odi Skadedyrsbekæmpelse er ansvarsfri for både direkte og indirekte skader ved det udførte arbejde, medmindre skaden er en følge af grov uagtsom adfærd. Ejendomsret 14. Artikler, der vedrører serviceaftalen, forbliver Odi Skadedyrsbekæmpelses ejendom. Herunder falder fælder, gifte, manualer m.m. Når artiklen befinder sig på kundens ejendom, er denne ansvarlig for artiklens beskadigelse. Dette omfatter også hændelige uheld, som medfører beskadigelse, ligesom hændelser forvoldt af både kunden, dennes medarbejdere og tredjemand er omfattet. Således skal kunden erstatte ethvert tab i forbindelse med artiklens beskadigelse eller bortkomst. Lovvalg og værneting 15. For nærværende aftale finder dansk lovgivning, herunder Købeloven, anvendelse. Dette i det omfang, retstilstanden ikke er fastlagt i aftalens tekst eller i salgs- og leveringsbetingelserne. En eventuel tvist mellem Odi Skadedyrsbekæmpelse og kunden, der ikke kan løses ved forhandling, afgøres ved Retten i Aarhus.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *